
BAŞKAN BÜYÜKKILIÇ: “KAYSERİ, KAYSERİSPOR’U SAHİPLENDİ”
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ın başkanlığında gerçekleştirilen geniş katılımlı toplantıda, Kayserispor’un geleceği masaya yatırıldı. Kentin siyaset, iş dünyası ve sivil toplum temsilcilerini bir araya getiren Başkan Büyükkılıç, birlik, beraberlik ve dayanışma mesajı verdi.
Başkan Büyükkılıç, kentin en önemli marka değerlerinden biri olan Zecorner Kayserispor için şehrin tüm dinamiklerini aynı masada buluşturdu. Kayseri Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda, sarı-kırmızılı kulübün geleceği, yeniden yapılanma süreci ve şehrin ortak dayanışma modeli ele alındı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ın başkanlığında gerçekleşen toplantıya milletvekilleri, siyasi parti temsilcileri, ilçe belediye başkanları, oda ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile iş insanları katıldı.
Toplantıda, kentin ortak değeri olan Kayserispor için birlik ve beraberlik mesajı verilirken, toplantı sonrası açıklamalarda bulunan Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, geniş katılımlı istişare sürecinin önemine dikkat çekti.
Başkan Büyükkılıç, toplantıya katılım sağlayan tüm isimlere teşekkür ederek, “Davetimize icabet eden değerli milletvekillerimize, siyasi partilerimizin kıymetli başkanlarına, belediye başkanlarımıza, odalarımızın kıymetli başkanlarına, STK’larımızın kıymetli temsilcilerine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Belediye başkanlarımız dâhil 51 kardeşimiz hazirun listesinde yer aldı” dedi.
“Kayserispor Bu Şehrin Vazgeçilmezi”
Toplantıda herkesin görüşlerini paylaştığını belirten Başkan Büyükkılıç, şehrin tüm dinamiklerinin Kayserispor konusunda ortak bir hassasiyet taşıdığını ifade ederek, şu ifadeleri kullandı:
“Herkes fikirlerini burada paylaştı, şehrimizde hizmet eden, yatırımcı olarak da desteklerini esirgemeyen kardeşlerimizin tavsiyelerine de açık olduğumuzu buradan paylaşıyorum. Katılamayan milletvekillerimiz var, onlar da direkt olarak ilettikleri tavsiyeler doğrultusunda, 10 milletvekilimizin de yanımızda olacaklarını, şehrimizin değeri üzerinde hem fikir olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Kayserispor bu şehrin vazgeçilmezi, olmazsa olmazıdır. Diğer takımımız Erciyes FK 38’e de başarılar diliyoruz. Dünya Spor Başkenti olan bu şehirde sporun önemli paydaşlarından birisidir.”
Genel Kurul Süreci ve Yeni Yönetim Vurgusu
Kayserispor’da genel kurul sürecinin hızla ilerlediğini kaydeden Başkan Büyükkılıç, yeni yönetim yapılanmasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Büyükkılıç, Kayserispor’un bu şehrin en önemli değeri olduğuna dikkat çekerek, “Buradan çıkan sonuç, sürecin hızlı ilerlediğini, Kayserispor’un genel kurul kararı aldığını, 31 Mayıs itibarıyla kongre yapılacağını, çoğunluk sağlanmazsa 1 hafta sonra genel kurul yapılacağını, bu süreç içerisinde yeni bir listenin şekilleneceğini söyleyebiliriz. Yeni bir kulüp başkanı, yeni yönetim olacak” diye konuştu.
Mevcut yönetimin yapılacak çalışmalarda sorumluluğunu sürdürmesi gerektiğini, ancak bu süreçte bir bakıma danışma kurulu niteliğinde oluşturulacak 5 kişilik akil heyetin de katkı sağlayacağını ifade eden Başkan Büyükkılıç, kendi başkanlığında süreci yönetecek bu 5 kişinin, her zaman şehrin yükünü çeken ve katkı sunan isimlerden oluştuğunu söyledi.
“Kayseri, Kayserispor’u Daha Farklı Sahiplendi”
Kayserispor’un yeniden Süper Lig’e dönüş hedefiyle hareket edildiğini vurgulayan Büyükkılıç, şehirde oluşan sahiplenme duygusunun daha güçlü hissedildiğini belirtti. Başkan Büyükkılıç, “Kayserispor’umuz Süper Lig’de devam etseydi çok daha iyiydi, o ayrı bir boyut, ancak biz bir sezon sonunda tekrar Süper Lig’e nasıl çıkarızın sorumluluğu ve kaygısındayız. Kayseri, Kayserispor’u sahiplendi, zaten sahipleniyordu ama bu defa daha farklı” dedi.
Altyapı ve Sürdürülebilir Destek Vurgusu
Toplantıda altyapı yatırımları ve kulübün mali sürdürülebilirliği konularının da gündeme geldiğini aktaran Başkan Büyükkılıç, önerilere açık olduklarını vurgulayarak şöyle konuştu:
“Toplantıda, altyapıya önem verilmesi, kendi öz kaynaklarımızı sahiplenerek yol alınmasının önemi vurgulandı, yeni kaynaklar oluşturulması yönünde önerilerde bulunuldu, biz bunların hepsini önemsiyoruz, önerilere de açığız.”
Büyükkılıç, Kayserispor için sürdürülebilir destek mekanizmaları oluşturulması ve kulübün yeniden güçlü bir yapıya kavuşması adına istişarelerin devam edeceğini belirtti.
MHP Milletvekili Baki Ersoy konuyu TBMM’ye taşıdı
Bugünlerde Ülkemiz kamuoyunda sık sık yer alan ve konu üzerinde gündem oluşan, Türkiye Futbol Federasyonu’nun ekim ayında başlattığı bahis ve şike operasyonları ile dün alelacele bir şekilde alınan lig tescil kararları hakkında Gazi Meclisimiz Türkiye Büyük Millet Meclisi kürsüsünden yapmış olduğum değerlendirmem…
MHP Kayseri Milletvekilimiz Mustafa Baki Ersoy: Bildiğiniz üzere Türkiye Futbol Federasyonu ekim ayında bahis ve şike operasyonlarını başlattı ve böylelikle futbolcu ve hakemlerden başlamak üzere binlerce futbolcu, yüzlerce hakem arkadaşımızın TC kimlik numaralarıyla birlikte hesapları incelendi
Bu incelemeler sonucunda belli idari ve adli cezalar alan şahıslar oldu. Ancak bu konu Türkiye’de ilk defa bu şekilde gündeme geldiği için ve lig ortasında gündeme geldiği için çok mağdur olan futbol takımlarımız oldu. Özellikle alt liglerde 25 futbolcuya sahip bir futbol takımının 18 futbolcusu kendi TC kimlik numarasını girmek kaydıyla devletimizin bazı bahis sitelerinde bu oyunları oynadıkları tespit edildi ve idari cezalar aldılar; üç ay hak mahrumiyeti cezası alan oldu, altı ay alan oldu, on iki ay alan oldu maalesef. Bu futbolcu kardeşlerimizin kendilerine “Niye böyle bir şey yaptınız?” diye maalesef sorduğumuzda “Bilmiyoruz.” dediler, bilinçsizlikten yaptılar; yoksa hiç kimse kendi TC kimlik numarasını girerek bir suç işlemez diye ben de düşünüyorum. Bunu da o dönemde Plan ve Bütçe Komisyonumuzda Sayın Bakanımız, Spor Bakanımız Osman Aşkın Bak’a bizzat iletmiştim. Tabii, bu alt kulüpler, alt ligdeki kulüpler, 3. Lig’de özellikle, 2. Lig’deki kulüpler, 25 futbolcunun 17’si hak mahrumiyeti cezası alınca bütün denge bozuldu. Kulüp başkanları şunu söylüyor: “Biz transfer yaptık, tamam; lig başladı; tamam, bu ligin lisansını veren Türkiye Futbol Federasyonu futbolcuları, bu futbolcular oynamaya başladılar ama lig ortasında böyle bir şey oldu. Bizim takımlarımızda kurduğumuz yapıdan zaten yıllık 6-7 milyon TL federasyondan para alıyorlar ama çok büyük bütçeler gerekli. Kurduğumuz yapıdan başka bir yere doğru gitti.” diye serzenişte bulundular ve bununla alakalı da burada bir haksızlık olduğunu söylediler. Ayrıca, 20/2/2026 tarihinde İstanbul Başsavcılığımızın başlatmış olduğu bir operasyon vardı, bir soruşturma vardı, onu da İstanbul Başsavcılığımız açıkladı, dedi ki: “33 yönetici kendi takımları aleyhine bahis oynamışlar.” Biz Türkiye Futbol Federasyonu’na bir gün sonra dedik ki: “Ya, bu 33 yönetici kim? Bunlar hangi kulüplerde yönetici, bunları açıklayın. Bunlar talimat 56’da açık; ya 12 puan sileceksiniz ya da ligden düşeceksiniz, bunu yapın.” ama üç aydır maalesef T.C. kimlik numaraları gelmedi. Bugün Türkiye Futbol Federasyonu bir açıklama yaptı “Bugün geldi.” dedi ama çok enteresandır, bir gün önce lig tescil edildi. Şimdi, yarın bu kişilerin, başkan ve yöneticilerin T.C.’lerini kontrol ettiğinizde -ki 18 tane Süper Lig kulübü var, bu 18 T.C.’yi yarım saatte kontrol edersiniz, 18 futbol kulübünün on beşer yöneticisi olsa 270 kişiyi de bir günde kontrol edersiniz- bunların bahis oynadığı çıktığında, 12 puan silme olduğunda, ligden düşürme olduğunda nasıl bir lig sıralaması bizi bekleyecek? Bununla alakalı Sayın Genel Başkanımız, büyüğümüz Devlet Bahçeli Beyefendi “21’inci yüzyılda 21 kulüple devam etsin.” diye bir irade ortaya koydu. Bu şunun içindi: Eğer bu yıl bahis ve şike ortamında böyle bir kaos varsa hiç kimse adaletsizliğe uğramasın diye böyle bir öngörü ortaya koyup bunu yirmi gün önce söyledi, ligler bitmeden düşenler, çıkanlar daha belli olmadan söyledi. Ama biz tabii ki bunu ilettik federasyona ama dün maalesef ligler alelacele Süper Lig’e çıkacak son takım belli olmadan yani daha Çorum Spor ve Erokspor maçı tamamlamadan, Erokspor mu çıkacak, Çorum Spor mu çıkacak, daha bu belli olmadan böyle bir irade Türkiye Futbol Federasyonu ortaya koydu. Biz Türkiye Futbol Federasyonunu futbolu seven insanlar olarak desteklemiş kişileriz, destekliyoruz da, tabii ki alınan kararlara saygı duyuyoruz ama ortada da gerçekler var. Mesela, TMSF’nin yönettiği 2 tane kulüp var, Eyüpspor ve Kasımpaşa Spor -bir lig içerisinde 2 kulübü yönetme yetkisi yok TMSF’nin- bunlar yirmi gün boyunca 2 kulübü yönetmişler, 2 kulübün de düşmesi gerekiyor diyoruz, hukuk bunu söylüyor diyoruz. Bakalım ne olacak?
TFF, Süper Lig’de 2025-26 sezonunu tescil etti
2025-2026 sezonunda Trendyol Süper Lig, Nesine 2. Lig ve Nesine 3. Lig müsabaka sonuçlarının, hakem raporlarındaki sonuçlara ve bu sonuçlar esas alınarak düzenlenen puan cetvellerine göre, Futbol Müsabaka Talimatı’nın 26. Maddesi hükmü gereğince tesciline,
Buna göre;
2025 – 2026 Sezonu Trendyol Süper Lig, Nesine 2. Lig ve Nesine 3. Lig puan cetvellerinin ekteki şekli ile tesciline,
Trendyol Süper Ligi 1. olarak tamamlayan Galatasaray A.Ş. Kulübü’nün Süper Lig Şampiyonu olarak tesciline,
Trendyol Süper Lig’de puan cetvelinde son 3 sırada yer alan Hesap.com Antalyaspor, Zecorner Kayserispor ve Mısırlı.com.tr Fatih Karagümrük takımlarının Trendyol 1. Lig’e düşürülmelerine,
Nesine 2. Lig Beyaz Grupta 1. sırada yer alan Batman Petrol Spor A.Ş. ve Nesine 2. Lig Kırmızı Grupta 1. sırada yer alan Bursaspor takımları ile Play-Off müsabakaları sonucunda başarılı olan Mardin 1969 Spor ve Muğlaspor Kulübü takımlarının Trendyol 1. Lig’e yükseltilmelerine,
Nesine 2. Lig müsabakaları sonucunda, Beyaz Grup’ta puan cetvelinde son 4 sırada yer alan Beykoz Anadolu Spor A.Ş., Kepez Spor Futbol A.Ş., Karaman Futbol Kulübü ve Bucaspor 1928 takımları ile Kırmızı Grup’ta puan cetvelinde son 3 sırada yer alan Turkish Oil Yeni Mersin İdmanyurdu Futbol A.Ş., Adanaspor A.Ş. ve Yeni Malatyaspor takımlarının Nesine 3. Lig’e düşürülmelerine,
Nesine 3. Lig 1. Grupta 1. sırada yer alan İnegöl Kafkas Spor Kulübü, Nesine 3. Lig 2. Grupta 1. sırada yer alan 12 Bingöl Spor, Nesine 3. Lig 3. Grupta 1. sırada yer alan Sebat Gençlik Spor, Nesine 3. Lig 4. Grupta 1. sırada yer alan Kütahyaspor Futbol Spor Kulübü ile Play-Off müsabakaları sonucunda başarılı olan Çorlu Spor 1947 ve 52 Orduspor Futbol Kulübü takımlarının Nesine 2. Lig’e yükseltilmelerine,
Nesine 3. Lig müsabakaları sonucu 1. Grup’ta puan cetvelinde son 4 sırada yer alan Astor Enerji Çankaya Spor Kulübü, Kestel Çilek Spor Kulübü, Polatlı 1926 Spor Kulübü, Edirnespor, 2. Grup’ta puan cetvelinde son 4 sırada yer alan Karpedo Dondurma Kahramanmaraşspor, Kilis 1984 A.Ş., Suvermez Kapadokya Spor, Hacettepe A.Ş. Türk Metal 1963 Spor, 3. Grup’ta puan cetvelinde son 4 sırada yer alan Artvin Hopaspor, 1926 Bulancakspor, Çayeli Spor Kulübü, Giresunspor, 4. Grup’ta puan cetvelinde son 4 sırada yer alan İzmir Çoruhlu Futbol Kulübü A.Ş., Afyonspor Kulübü, Bornova 1877 Sportif Yatırımlar A.Ş., Nazilli Spor A.Ş. takımlarının Bölgesel Amatör Lig’e düşürülmelerine, Türkiye Futbol Federasyonu Yönetim Kurulu’nun 19.05.2026 tarihli toplantısında karar verilmiştir.”
📢 Haberle İlgili Bildirim
Haberle İlgili Düzeltme bildirebilir, ihbar gönderebilir veya yeni bir haber paylaşabilirsiniz.






